fbpx

Perodua akan tawar 300 unit Ativa Hybrid untuk kajian pasaran

perodua ativa hybrid spyshot 03
Sumber foto: Danson Yoong/Facebook

Berikutan tersebarnya gambar Perodua Ativa Hybrid sedang menjalani ujian jalan raya, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Dato’ Sri Zainal Abidin Ahmad telah mengesahkan bahawa syarikat itu akan menawarkan model itu secara langganan kepada pelanggan terpilih.

Sumber foto: Danson Yoong/Facebook

Bercakap dalam sidang media khas di Kota Bharu baru-baru ini, Dato’ Sri Zainal berkata Ativa Hybrid dibawa masuk untuk kajian dan penilaian pasaran dari sudut pandangan pelanggan. Sebanyak 300 unit Ativa Hybrid akan diimport dari Jepun untuk tujuan tersebut.

Tambah beliau lagi, syarikat itu akan memberi keutamaan kepada pelanggan yang sudah membuat tempahan Ativa tapi masih belum mendapat kereta mereka. Pelanggan yang terpilih perlu menandatangani perjanjian bahawa pemanduan mereka akan dipantau oleh Perodua menerusi penggunaan sistem telematiks GPS.

Sumber foto: Danson Yoong/Facebook

Selain itu, mereka juga perlu membayar pendahuluan berjumlah RM2,150 dan yuran bulanan sebanyak RM500 selama 60 bulan. Kos-kos seperti cukai jalan, insurans dan servis pula akan ditanggung sepenuhnya oleh Perodua.

Dato’ Sri Zainal berkata menerusi program ini, Perodua akan mengkaji tahap penerimaan orang ramai terhadap program langganan kenderaan.

Sumber foto: Twitter

Apa pendapat anda? Adakah program langganan seperti ini masa depan dalam pemilikan kenderaan?

 

 

 

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved