fbpx

7 cara Ford Ranger 2022 menjadi kenderaan sesuai untuk kehidupan harian anda

ford ranger 2022 action 02

DENGAN negara memasuki fasa endemik dan banyak sekatan dilonggarkan, ramai yang mula kembali dengan aktiviti sebelum ini. Tidak kurang juga yang telah berkecimpung dalam hobi baharu.

Bagi penggemar kereta yang mahukan kenderaan yang selesa dipandu ke tempat kerja seharian tetapi juga sesuai untuk aktiviti lasak hujung minggu, anda pasti mahu mengetahui lebih lanjut mengenai Ford Ranger generasi baharu 2022.

Berikut kami kongsikan tujuh cara Ford Ranger generasi baharu menjadi kenderaan sesuai untuk kehidupan harian anda.

1. Teman gaya hidup Ranger paling dipercayai

Bahagian belakang Ford Ranger generasi baharu. Imej oleh: Ford

Ford Ranger sentiasa mendahului bukan saja dalam segmen pikap tetapi juga sebagai kenderaan gaya hidup.

Namun apa yang benar-benar membezakannya dengan kenderaan lain adalah semangat, minat dan nilai yang dikongsi oleh mereka yang bercita-cita untuk memilikinya.

Sebagai teman setia untuk kerja, keluarga dan riadah, Ranger memberikan platform untuk anda menyertai komuniti Ford Ranger Getaways untuk berkumpul dan menikmati pengalaman serta gaya hidup bersama.

2. Skrin infotainmen besar dengan paparan kamera 360-darjah

Bergantung kepada varian, Ford Ranger generasi baharu dilengkapi skrin infotainmen bersaiz sehingga 12-inci. Imej oleh: Ford

Ford Ranger generasi baharu dilengkapi skrin infotainmen besar bersaiz sehingga 12-inci, terbesar dalam kelasnya.

Unit infotainmen ini menampilkan sistem komunikasi dan hiburan SYNC4 yang terkini yang mempunyai pelbagai fungsi seperti maklumat cuaca dan navigasi.

Sebagai tambahan, varian WildTrak mendapat kamera 360-darjah, berguna untuk memandu di jalan bandar dan ruang parkir sempit, serta mengemudi di permukaan off-road yang mencabar.

3. Kluster instrumen digital

Kluster instrumen digital sepenuhnya. Imej oleh: Ford

Ford Ranger generasi baharu didatangkan dengan kluster instrument digital sepenuhnya dan boleh dilaras untuk memaparkan pelbagai maklumat mengikut keperluan.

Terdapat juga ciri dimana anda boleh memilih grafik dengan pilihan avatar realistik mengikut mood anda pada satu-satu masa.

4. Ciri keselamatan terkini

Ford Ranger generasi baharu dilengkapi ciri keselamatan seperti Lane Change Warning Aid. Imej oleh: Ford

Keselamatan adalah hal paling utama sama ada anda bekerja atau bersama keluarga. Dan untuk itu, Ford Ranger generasi baharu tampil dengan barisan ciri keselamatan terkini.

Tambahan lagi, Ranger generasi baharu hadir dengan Advanced Driving Assists System (ADAS) yang merangkumi sistem seperti Evasive Steer Assist, Lane Change Warning and Aid, Adaptive Cruise Control dengan Stop-and-Go, dan High Beam Assist.

5. Rekaan dalaman seperti SUV premium

Rekaan kabin yang luas, selesa, dan premium. Imej oleh: Ford

Hanya kerana anda memiliki pikap, tidak bermakna anda perlu berkompromi untuk keselesaan. Ford Ranger generasi baharu direka dengan permukaan lembut untuk kabin dalaman, serta luas dan selesa seperti SUV premium.

6. Rekaan luaran baharu lebih menonjol

Rekaan kabin yang luas, selesa, dan premium. Imej oleh: Ford

Sekilas pandang, Ford Ranger generasi baharu ini kelihatan cukup menonjol dan gagah, sesuai dengan motto jenama ini – Built Ford Tough.

Ciri utama pada rupa luaran Ranger baharu termasuklah lampu LED matriks berbentuk C (varian terpilih), fender tayar yang menonjol, dan palang gril melintang yang memberikan impresi gagah.

7. Kuasa dan prestasi

Enjin EcoBlue dengan output 210PS dan 500Nm bukan sahaja berkuasa, tetapi juga cekap penggunaan bahan api. Imej oleh: Ford

Ford Ranger generasi baharu dikuasakan oleh enjin 2.0-liter turbodiesel yang menjana 210PS dan 500Nm tork, cukup untuk anda yang menggunakan trak pikap ini untuk perniagaan atau kenderaan komersial.

Enjin EcoBlue ini bukan sahaja memberikan kuasa dan prestasi, tetapi juga penjimatan bahan api.

Untuk maklumat lanjut berkenaan Ranger generasi baru dan jadual acara pelancaran, SDAC dan Ford, anda boleh ikuti Facebook, Instagram, Twitter dan Youtube Ford Malaysia atau terus ke sini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved