fbpx

PDRM tawar diskaun saman trafik 50% sempena Peringatan Hari Polis ke-215

PDRM tawaran diskaun program Road March 2022 01

BERITA baik untuk pengguna jalan raya yang mempunyai saman trafik tertunggak. Bersempena dengan sambutan Peringatan Hari Polis ke-125 Tahun 2022, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menawarkan pengurangan bayaran saman trafik sehingga 50% bagi kesalahan-kesalahan terpilih.

Menurut hantaran yang dimuat naik ke laman Facebook rasmi PDRM, orang ramai boleh membuat pembayaran di program ‘Road March’ yang akan berlangsung pada 30 Julai ini di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Kaunter pembayaran akan dibuka dari jam 9.00 pagi hingga 6.00 petang.

Tawaran diskaun ini bagaimanapun tidak tertakluk bagi kesalahan-kesalahan seperti kemalangan, saman tidak boleh kompaun (NC), kesalahan berstatus perbicaraan, saman berstatus waran tangkap dan kesalahan berkaitan kenderaan berat.

Selain itu, kesalahan-kesalahan seperti ubahsuai ekzos, memotong di garisan berkembar, melanggar lampu isyarat merah, memotong secara berbahaya serta menggunakan lorong kecemasan juga tidak layak untuk diskaun ini.

Program ‘Road March’ 2022

Program Road March yang akan diadakan di Dataran Merdeka esok (30 Julai 2022) akan menyajikan pelbagai persembahan menarik untuk pengunjung. Ia termasuk persembahan dari Unit Tiger Platoon Pasukan Gerakan Am, Unit Anjing Pengesan (K9) dan juga Pasukan Pancaragam Polis Diraja Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved