fbpx

Pusat 3S Hino dibuka di Balakong dengan enam ruang servis dan peralatan terkini

hino 3s 02

HINO Motors Sales (Malaysia) Sdn Bhd baru-baru ini melancarkan pusat 3S (Sales, Service dan Spare Parts) terbaharu mereka, dioperasikan oleh Soon Seng Truck & Parts Sdn Bhd (SSTP), di Balakong. Ia terletak di lokasi strategik untuk kemudahan akses penduduk setempat dan kawasan sekitar.

Pusat 3S itu telah menerima pelaburan sebanyak RM1 juta oleh SSTP, mempunyai keluasan 20,000 kaki persegi dan mendapat kemudahan terkini oleh Hino.

Fasiliti ini dilengkapi enam tempat servis termasuklah dua tempat servis eskpres yang menjanjikan waktu penyelenggaran 45 minit bagi mereka yang membuat temu janji. Selain itu, pelanggan juga boleh menikmati kemudahan lounge, WiFi, dan makanan serta minuman percuma.

Selain penyelenggaraan, SSTP juga menawarkan servis-servis seperti pembaharuan cukai jalan, insurans, serta servis tunda 24 jam.

Rakan niaga jangka masa panjang dengan Hino

SSTP telah bekerjasama dengan jenama Hino lebih 40 tahun, sejak 1978, bermula dengan pengedar alat ganti di Seremban. Pada 2008, SSTP dinaik taraf kepada 3S sebelum kemudiannya menukar lokasi ke Nilai pada 2014.

Hino 700 Series bukan sekadar trak biasa

Pengarah Urusan Hino, Atsushi Uchiyama berkata semasa pelancaran 3S baharu itu: “Kami melantik SSTP Balakong sebagai pusat 3S sah Hino untuk menawarkan pusat sehenti bawah satu bumbung untuk pelanggan kami.”

“Kami percaya pusat 3S ini mudah untuk pelanggan membuat pertanyaan mengenai model-model Hino terkini, kerja-kerja badan, servis selepas jualan, serta bekalan alat ganti,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan SSTP, Chan Swe Wah berkata, “Dalam industri kenderaan komersial, hubungan dengan pelanggan menjadi keutamaan kami dan kami akan membina hubungan berpanjangan terutamanya dalam sokongan alat ganti.”

“Kawasan Balakong juga kini semakin membangun dan kami melihat perniagaan-perniagaan bercambah, dan banyak syarikat bergantung kepada pengangkutan dan logistik.”

“Dengan pembukaan pusat 3S baharu ini, kami percaya ia akan memberi manfaat kepada kebanyakan syarikat pengangkutan dan logistik,” katanya.

Pusat 3S baharu ini beralamat di No.7, Jalan Taming Jaya, Taman Taming Jaya, 43300 Seri Kembangan, Selangor.

Ia dibuka pada Isnin hingga Jumaat, dari 8:30 pagi hingga 5:30 petang. Untuk Sabtu pula, ia beroperasi dari 8:30 pagi hingga 4:30 petang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved