fbpx

Yamaha NMax kini dalam dua warna matte baharu – RM9,498

Yamaha NMax 2022 03

YAMAHA NMax generasi semasa, yang dilancarkan di Malaysia pada Disember 2020, kini diberikan penampilan lebih segar menerusi dua pilihan warna baharu iaitu Matte Green dengan rim berwarna emas dan Matte Blue dengan rim hitam.

Menurut Hong Leong Yamaha Motor (HLYM), model tahun 2022 ini boleh didapati menerusi rangkaian pengedar bertauliah Yamaha di seluruh negara mulai 19 Julai 2022.

Ia dijual pada harga RM9,498 (tidak termasuk pendaftaran dan insurans), menunjukkan peningkatan sebanyak RM500 berbanding harga jualan sebelum ini iaitu RM8,998. Seperti biasa, setiap pembelian disertakan dengan kunci cakera brek bernilai RM100 secara percuma.

Selain pilihan warna baharu ini, spesifikasi NMax dilihat kekal seperti sebelum ini. Ini bermakna ia masih dikuasakan oleh enjin SOHC 155 cc VVA (Variable Valve Actuation) yang menghasilkan 15.4 PS pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm pada 6,000 rpm.

Enjin tersebut dilengkapi dengan teknologi suntikan bahan api dan sistem penyejukan cecair, selain mempunyai sistem Stop & Go untuk penjimatan bahan api. Kuasa disalurkan ke roda belakang oleh tali sawat V-automatik.

NMax menggunakan suspensi jenis fork teleskopik dan penyerap hentak berkembar, manakala sistem breknya terdiri daripada cakera hidraulik pada bahagian depan dan belakang. Bagaimanapun, ABS tidak disertakan pada model ini.

Kelengkapan standard yang ada termasuklah lampu LED depan dan belakang, soket pengecas 12 V dan ruang penyimpanan berkapasiti 23.3 liter di bawah tempat duduk. Semua maklumat penting pula dipaparkan pada panel LCD.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved