fbpx

Pemandu BMW didakwa larikan diri dari kemalangan telah tampil beri keterangan

kemalangan bmw inspira

PEMANDU BMW 330e yang tular kerana didakwa melarikan diri selepas mengakibatkan kemalangan di Sungkai, Perak membabitkan bayi empat bulan pada Isnin telah dikesan dan dipanggil memberi keterangan.

Ketua Polis Daerah Muallim, Superintendan Mohd Hasni Mohd Nasir berkata, pemandu berusia 30 tahun terbabit tampil membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak pada Selasa dan telah diminta hadir ke IPD Muallim bagi membantu siasatan kes itu.

Gambar oleh: The Rakyat Post

“Lelaki itu hadir ke IPD Muallim pada jam 10 malam tadi (Selasa) untuk direkod keterangan, kes kini disiasat di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” kata Mohd Hasni.

“Dalam kejadian itu, pemandu berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan melainkan kerosakan kenderaan iaitu calar pada bahagian sisi belakang kanan dan rim tayar bahagian belakang sebelah kanan.”

Beliau berkata, kemalangan yang berlaku di Kilometer 385.6 Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Tanjung Malim sekitar jam 7:30 malam itu telah mengakibatkan sepasang suami isteri yang menaiki Proton Inspira cedera sementara bayi mereka parah.

Katanya, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila BMW itu secara tiba-tiba masuk di hadapan laluan kereta Proton Inspira dari lorong tengah ke lorong kanan.

“Keadaan itu menyebabkan pemandu Proton Inspira hilang kawalan dan terlanggar bahagian sisi belakang BMW sebelum terbabas sehingga merempuh besi pembahagi jalan di bahagian tengah jalan,” katanya.

Mohd Hasni berkata, pemandu Proton Inspira berusia 30 tahun itu mengalami luka di bahagian tangan kanan sementara isterinya mengalami retak di pergelangan kaki kiri.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved