fbpx

Pemandu backhoe ‘naik angin’, sodok Fortuner JPJ hingga terbalik

backhoe jpj terbalik 03

TIDAK puas hati akibat disaman, seorang lelaki nekad melanggar Toyota Fortuner milik Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) hingga terbalik menggunakan jentera backhoe yang dipandunya.

Kejadian berlaku ketika sepasukan anggota JPJ dikatakan melakukan operasi secara rondaan di Jalan Kepayan, dekat Kampung Magatang, Keningau, Sabah, menyebabkan kenderaan milik pasukan penguat kuasa itu remuk dan terbalik.

Berdasarkan maklumat, anggota terbabit dikatakan mengesyaki backhoe terbabit yang mencurigakan dan menahannya untuk tujuan pemeriksaan, sebelum pemandunya didapati tidak memiliki lesen memandu kelas F.

Selepas saman dikeluarkan, pemandu yang tidak berpuas hati itu tiba-tiba melanggar SUV milik JPJ sehingga terbalik.

Beberapa video mengenai insiden itu tular di media sosial memaparkan anggota JPJ cuba memujuk pemandu jengkaut terbabit, namun tidak diendahkan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MEERFLY (@meerflymusic)

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Nor Rafidah Kasim mengesahkan kejadian itu dan kenyataan mengenainya akan dikeluarkan dalam masa terdekat.

Difahamkan, tiada anggota JPJ yang tercedera, namun Fortuner dilanggar lelaki terbabit rosak teruk.

Boleh tahan juga dia marah ya, mujurlah tiada sesiapa yang tercedera.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved