fbpx

Jaguar F-Pace 2022 facelift mendarat di Malaysia – Varian tunggal R-Dynamic, 250hp, dari RM599k

jaguar f-pace 2022 01

SETELAH memperkenalkan XF 2022 kira-kira dua minggu lalu, Jaguar Land Rover Malaysia (JLRM) kini melancarkan pula F-Pace facelift. Ia hadir dalam satu varian iaitu 2.0L R-Dynamic, dengan harga RM598,800 (termasuk SST, tanpa cukai jalan, pendaftaran dan insurans).

Dari luaran, Jaguar F-Pace 2022 mendapat lampu LED lebih nipis dengan DRL berbentuk-J, corak baharu pada gril, lampu LED belakang lebih nipis, dan bentuk pintu but yang direka semula.

Perubahan di dalam pula merangkumi papan pemuka yang kini baharu sepenuhnya, manakala konsol tengah kini lebih bersegi. Tombol gear pula kini menggunakan tombol kecil menggantikan butang berpusing pada model sebelum ini.

F-Pace juga didatangkan dengan mod-mod pemanduan Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow dan Dynamic. Sementara itu, terdapat juga Configurable Dynamics yang membolehkan anda menetapkan respon enjin, cara penukaran gear, dan berat stereng mengikut kesesuaian.

SUV ini juga dilengkapi dengan skrin sesentuh melengkung bersaiz 11.4-inci yang terletak di bawah corong pendingin hawa. Sistem ini kini menggunakan operasi Pivi Pro, hadir dengan pengecaj tanpa-wayar, dan menyokong Android Auto serta Apple CarPlay.

Sama seperti sedan XF, Jaguar F-Pace mendapat ciri keselamatan standard seperti Autonomous Emergency Braking, Lane Keep Assist, Cruise Control dan Driver Monitoring. Active Noise Cancellation juga hadir secara standard.

Tiada perubahan pada janaan kuasa. Jaguar F-Pace facelift ini dipacu oleh enjin 2.0-liter 4-silinder turbo menghasilkan 250hp dan 365Nm tork, dan kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear automatik 8-kelajuan.

Pecutan 0-100 boleh dilakukan dalam masa 7.3 saat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved