fbpx

Himpunan 112 buah Lamborghini cipta sejarah Malaysia Book of Records

default
default

PUSAT bandar Kuala Lumpur bingit dengan deruman naturally-aspirated V10 dan V12 apabila sebanyak 112 pemilik Lamborghini menghimpunkan kenderaan masing-masing di depan Mandarin Hotel.

Himpunan ahli-ahli Lamborghini Owners Malaysia (LOM) itu juga bertujuan memecahkan rekod yang pernah dibuat di lokasi sama kira-kira sedekad lalu. Pada 2013, 77 pemilik berhimpun sempena ulang tahun ke-50 Lamborghini.

Dan kini, himpunan terbesar kali ini berjaya memecahkan rekod itu dengan pemilik-pemilik yang hadir dari seluruh semenanjung, dan ia tercatat dalam Malaysia Book of Records.

Bertempat di ruang parkir terbuka Mandaring Hotel, dapat dilihat pelbagai model Lamborghini yang semestinya menarik perhatian pengunjung dan orang awam berdekatan.

Antara yang kelihatan adalah model-model klasik serta Gallardo Malaysia Limited Edition (hanya 20 unit dihasilkan). Tidak lupa juga model-model terkini seperti Huracan Spyder, Aventador SVJ dan Urus.

Kemuncak acara adalah di saat presiden LOM masuk ke perkarangan dengan memandu kereta bernombor 78, disambut dengan tarian singa.

Ahli-ahli LOM dan pengunjung juga bersorak apabila wakil dari Malaysian Book of Records menyerahkan sijil pengesahan rekod baharu itu.

“Detik bermakna dalam sejarah kelab kami ini menunjukkan penghargaan kami terhadap jenama Lamborghini, kata Roslan Rosdi, presiden LOM.

“Rekod ini juga tidak akan berjaya tanpa semangat komuniti yang ditunjukkan oleh ahli-ahli yang hadir pagi ini,” tambahnya.

Tidak lama selepas itu, kesemua 112 Lamborghini yang berhimpun kemudiannya berkonvoi menuju ke Bukit Tinggi untuk acara seterusnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved