fbpx

Harley-Davidson Low Rider S dan ST kini di Malaysia, dari RM115,900

harley-davidson low rider st thumb

HARLEY-Davidson Malaysia telah memperkenalkan Low Rider S dan ST untuk pasaran Malaysia, dengan harga bermula RM115,900.

Motosikal kruiser itu kini mendapat casis Softail yang dikenali dengan kelincahannya dan digabungkan dengan enjin ikonik Milwaukee-Eight 117.

Sudah tentu perhatian untuk Harley-Davidson Low Rider ini adalah enjinnya, malah boleh diibaratkan seperti seketul enjin dengan tempat duduk, hendal dan tayar.

Angka 117 pada Milwaukee-Eight ini bermakna kapasitinya 117 cubic-inch (ci), bersamaan 1,917cc. Ia mampu menjana 105hp dan 169Nm tork.

Enjin ini juga dilengkapi dengan penapis udara terdedah Heavy Breather yang menghala ke depan untuk tork di pertengahan julat pusingan enjin, selain memberikan rupa sebuah ‘hot-rod’.

Untuk lebih prestasi, anda boleh memilih komponen naik taraf Screamin’ Eagle Performance Parts dan aksesori-aksesori lain bagi menambah prestasi enjin.

Low Rider ST

Harley-Davidson Low Rider ST mendapat saddlebag yang biasa digunakan semasa tunggangan jarak jauh, tetapi boleh ditanggalkan untuk mehukar motosikal ini kepada mod ‘urban performance cruiser’.

Ia juga dilengkapi dengan lampu depan LED 5.75-inci, fairing baharu yang dipasang pada bingkai, cermin depan 6-inci dengan tint Dark Smoke, tangki minyak berkapasiti 18.9 liter, dan panel instrumen ringkas dengan paparan digital.

Suspensi depan terdiri dari fork terbalik 43mm dengan sudut 28-darjah, sementara di belakang menggunakan monoshock dengan pelarasan pre-load.

Low Rider ST hadir dengan sistem brek Brembo dengan cakera 300mm di depan, serta ABS. Tayar pula adalah Michelin Scorcher 31.

Harley-Davidson Low Rider ST boleh didapati dengan warna Vivid Black dan Gunship Grey.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved