fbpx

65 pelanggan mula terima Volvo XC40 Recharge Pure Electric

volo xc40 ev pelanggan 01

VOLVO Car Malaysia (VCM) baru-baru ini telah menyerahkan kumpulan pertama XC40 Recharge Pure Electric kepada pelanggan mereka di negara ini.

Sebanyak 65 pemilik menerima EV pertama keluaran Volvo itu, dan acara penyerahan itu juga menandakan satu detik bermakna untuk Volvo mengorak langkah elektrifikasi mereka.

Setakat ini, VCM telah menerima lebih 300 tempahan untuk XC40 Recharge EV dan dijangka menyerahkan sejumlah 100 unit SUV itu menjelang hujung bulan ini.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric dijual pada harga RM262,459.75 dan ditawarkan dalam lima warna iaitu Black Stone, Crystal White Pearl, Denim Blue, Glacier Silver dan Sage Green.

XC40 Recharge EV dilengkapi pek bateri lithium-ion 78kWh yang boleh memberikan jarak pemanduan sehingga 418km. Pecutan ke 100km/j pula boleh dilakukan dalam 4.9 saat sahaja, sementara kelajuan maksima dihadkan kepada 180km/j.

Untuk pengecasan, tahap bateri boleh mencapai 80 peratus dalam hanya 40minit menggunakan pengecaj pantas DC. Jika menggunakan pengecaj AC biasa dengan kapasiti 11kW, pengecasan ke tahap 80 peratus akan mengambil masa kira-kira 7 jam setengah.

Volvo XC40 Recharge EV dilengkapi dengan navigasi yang dikatakan terbaik dalam kelasnya. Google Maps akan diintegrasi sepenuhnya dan disokong oleh Google Assistant yang akan memberikan maklumat seperti trafik dalam masa sebenar.

Kami juga telah memandu uji SUV elektrik ini, anda boleh jemput baca di sini.

Jemput juga tonton video ringkas kami di bawah ini:

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved