fbpx

Tol percuma di Tambak Johor, Tanjung Kupang tamat

Kompleks Sultan Abu Bakar merupakan pintu sempadan di antara Malaysia dan Singapura. - Foto ihsan Wikipedia
Kompleks Sultan Abu Bakar merupakan pintu sempadan di antara Malaysia dan Singapura. - Foto ihsan Wikipedia

TEMPOH pengecualian bayaran tol di Plaza Tol Bangunan Sultan Iskandar (Tambak Johor) dan Tanjung Kupang (Linkedua) di Johor tamat.

Ini bermaksud orang ramai menggunakan laluan Tambak Johor dan Linkedua perlu membayar tol seperti sediakala bermula pada Jumaat.

Justeru, PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menasihati pengguna supaya memastikan kad Touch ‘n Go serta e-Wallet Touch ‘n Go aktif serta mempunyai baki mencukupi.

Malaysia dan Singapura membuka kembali pintu sempadan pada 1 April lalu. - Foto ihsan Malay Mail
Malaysia dan Singapura membuka kembali pintu sempadan pada 1 April lalu. – Foto ihsan Malay Mail

“Pelanggan lebuh raya yang menggunakan tag Identifikasi Frekuensi Radio untuk sistem Permit Masuk Kenderaan turut boleh mula menggunakan sistem tersebut di lorong RFID,” memetik kenyataan dikeluarkan PLUS.

Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan tol percuma untuk ke Malaysia - Singapura pada 1 April lalu. - Foto fail ihsan Malay Mail
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan tol percuma untuk ke Malaysia – Singapura pada 1 April lalu. – Foto fail ihsan Malay Mail

Pada 30 Mac lepas, kerajaan mengumumkan pengecualian bayaran tol selama tujuh hari melibatkan semua jenis kenderaan di sempadan Malaysia-Singapura.

Langkah itu bersempena pembukaan semula laluan darat kedua-dua negara bermula 1 April.

Pengecualian membabitkan plaza tol Kompleks Imigresen, Kastam, Kuarantin dan Keselamatan (ICQS) di Bangunan Sultan Iskandar dan Tanjung Kupang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved