fbpx

Pemandu lori tunjuk gangster dengan gadis Axia, terus kena tahan polis!

axia lori thumb

SETIAP kali melihat insiden yang dapat balasan setimpal di depan mata, pasti memberikan satu kepuasan lain macam. “Instant karma”, orang putih kata.

Begitulah yang terjadi dalam insiden antara seorang pemandu lori dengan pemandu Perodua Axia.

Pemandu lori itu terus ditahan polis di sekatan jalan raya tidak lama selepas cuba berlagak samseng dengan pemandu Axia.

Dalam kejadian yang dirakam oleh kereta di belakang itu, pemandu lori dilihat telah turun dari kenderaannya dan berdiri di depan Perodua Axia, memarahi pemandu kereta tersebut.

Tidak dapat dipastikan siapa yang bersalah, tetapi video bermula dengan keadaan itu. Perakam yang berada di belakang juga sempat menegur, “Hoi jangan gaduh-gaduh…”.

Selepas Perodua Axia yang dipercayai dipandu oleh seorang wanita itu berlalu, pemandu lori seperti tidak puas hati dan masih mengekori rapat Axia itu walaupun dalam kesesakan trafik.

Apabila sampai di sekatan jalan raya, polis menyuruh pemandu Perodua Axia meneruskan perjalanan. Tetapi pemandu Axia dilihat seperti memberitahu sesuatu kepada anggota yang bertugas.

Mereka terus mengarahkan lori di belakang untuk ke tepi jalan. Pemandu lori pada mulanya cuba melarikan diri sebelum ditahan oleh beberapa lagi anggota polis.

Dia akhirnya berhenti di tepi jalan dan kelihatan dimarahi oleh anggota-anggota kerana tidak patuh kepada arahan.

Tahniah dan syabas kepada anggota polis kerana bertindak segera, perakam di kenderaan belakang juga begitu berpuas hati dan ketawa melihat insiden itu.

Pengajarannya di sini, bertimbang rasalah semasa memandu dan jika berlaku perselisihan faham, selesaikan dengan cara baik agar tiada kejadian tidak diingini berlaku.

Jika kita bersalah, jangan segan juga untuk meminta maaf. Tidak dinafikan kadang-kala kita boleh melakukan kesilapan seperti terlupa menyalakan lampu signal atau tidak perasan kenderaan di sebelah sebelum kita menukar lorong.

Gunakan kuasa tangan rakyat Malaysia untuk menunjukkan tanda “maaf”, pasti semua pihak dapat meneruskan perjalanan dengan gembira.

Video ini pada asalnya dikongsi di Twitter dan telah mendapat 16,000 Like dan lebih 12,400 Retweet semasa artikel ini ditulis.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2021 © ENGEAR TV | All Rights Reserved