fbpx

Michelin Pilot Sport 5 kini di Malaysia, harga dari RM700 hingga RM1,900 seunit

mcihelin ps5 02

MICHELIN hari ini melancarkan Pilot Sport 5 (PS5) untuk pasaran Malaysia. Tayar berprestasi tinggi itu menggantikan PS4 sebelumnya dan disasarkan kepada peminat kereta sports dan sedan prestasi.

Michelin Malaysia berkongsi tiga manfaat utama tayar terbaharu mereka ini, iaitu:

1. Tahap cengkaman tayar yang tahan lama

Dengan teknologi Dual Sport Tread Design, Michelin PS5 ini menampilkan rekaan dua bunga berbeza yang diambil dari pengalaman mereka dalam sukan perlumbaan.

Bahagian dalam mendapat alur lebih besar untuk cengkaman jalan basah manakala bahagian luaran dibina dengan blok keras untuk cengkaman permukaan kering.

2. Pemanduan sporti untuk jangka hayat lebih lama

Dengan teknologi Dynamic Response dan MaxTouch Construction, tayar ini menjanjikan tindakbalas lebih baik dan jangka hayat lebih lama walaupun melalui pelbagai keadaan seperti memecut, membrek dan mengambil selekoh.

3. Menampakkan gaya

Premium Touch Sidewall pastinya memberikan penampilan cukup sporti untuk tayar ini. Selain itu, Wear2Check pula memastikan anda dapat memeriksa keadaan bunga tayar dengan mudah bagi memastikan prestasinya sentiasa dalam keadaan optima.

Michelin Pilot Sport 5 boleh didapat dalam 26 dimensi berbeza dengan saiz antara 17- hingga 19-inci di negara ini. Harga adalah bermula pada RM700 hingga RM1,900 sebiji.

Menurut Michelin Malaysia, 21 lagi dimensi tambahan untuk saiz 17- hingga 21-inci akan didapati menjelang hujung tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved