fbpx

Honda Odyssey kini dengan tailgate berkuasa, CBU dari Jepun, RM275k

Honda Odyssey Facelift 2022 01

HONDA Malaysia telah memperkenalkan Odyssey facelift 2022 dengan tanda harga RM275,311 (tanpa insurans). Odyssey terbaharu ini merupakan unit import sepenuhnya (CBU) dari Jepun.

MPV ini memperlihatkan beberapa perubahan luaran seperti rekaan gril hadapan yang dipadankan bersama rekabentuk bampar depan dan belakang serba baharu.

Selain itu, lampu di kedua-dua bahagian depan dan belakang turut menerima rekaan terkini bersama lampu signal jenis sequential. Facelift baharu ini juga menampilkan perubahan dari segi rekabentuk rim aloi baharu bersaiz 17-inci.

Rekaan dashboard turut diberi nafas baharu dengan penggunaan skrin TFT bersaiz 7-inci serta skrin paparan audio 8-inci dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto.

MPV tujuh tempat duduk dengan konfigurasi 2-2-3 ini turut dilengkapi dengan captain seat Ottoman di barisan kedua.

Tambahan lagi, Odyssey baharu ini juga turut dilengkapi dengan tailgate berkuasa bersama kick motion. Dari segi keselamatan pula, MPV ini turut menerima Honda Sensing sebagai standard. Ciri ini terdiri daripada:

  • Adaptive Cruise Control (ACC)
  • Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  • Forward Collision Warning (FCW)
  • Lane Keep Assist System (LKAS)
  • Road Departure Mitigation (RDM)
  • Lane Departure Warning (LDW)
  • Auto High Beam (AHB)

Ciri keselamatan lain yang turut diterima oleh model facelift ini adalah sistem kamera multi view bersama bantuan parkir pintar, informasi titik buta dan sistem pemantauan lintasan trafik.

Tiada perubahan pada enjin serta transmisi. Odyssey baharu ini masih menggunakan enjin sama seperti model terdahulu iaitu 2.4-liter DOHC i-VTEC yang dipadankan dengan transmisi CVT. Enjin ini menjana kuasa 173hp dan 225Nm tork.

Tiga pilihan warna ditawarkan bagi Odyssey baru ini iaitu Platinum White Pearl, Premium Twinkle Black Pearl dan Super Platinum Metallic.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved