fbpx

Porsche Macan T yang lebih sporti tapi tidak menunjuk – 261hp dan 400Nm tork

porsche macan t 01

PARA peminat Porsche pasti tahu varian T selama ini hanya dikhaskan untuk model 718 dan 911. Kini Porsche Macan pula diperkenalkan dengan varian ini.

Varian T atau Touring menawarkan elemen sporti dan mengujakan tanpa perlu nampak terlalu ekstrem, begitulah juganya dengan Porsche Macan T baharu ini. Ia diletakkan antara model asas Macan dan model lebih berkuasa Macan S.

Jadi, apa yang baharu pada Porsche Macan T?

  • Sport Chrono Package
  • Porsche Active Suspension Management (PASM), talaan khas 15mm lebih rendah
  • Porsche Torque Vectoring dengan talaan khas
  • Kemasan kelabu pada cermin sisi, spoiler, keliling gril, pemijak tepi
  • Kemasan hitam pada keliling cermin dan ekzos
  • Tulisan ‘Macan T’ pada ambang pintu
  • Casis talaan khas dengan anti-roll bar depan lebih keras

Porsche Macan T dikuasakan oleh enjin 2.0-liter turbo 4-silinder yang menghasilkan 261hp 400Nm tork, dan menggunakan kotak gear PDK 7-kelajuan serta pacuan semua roda.

Prestasi 0-96km/j adalah 5.8 saat (0.2 saat lebih pantas dari Macan biasa) tetapi kelajuan maksima adalah sama, iaitu 232km/j. Suspensi adaptif boleh dipilih pelanggan sebagai pilihan tambahan.

Rim 20-inci diambil dari Macan S, tetapi unik untuk Macan T ialah tempat duduk sports dengan ciri pemanas dan pelarasan berkuasa 8-arah. Di tengah-tengah setiap tempat duduk terdapat kemasan Sport-Tex Stripe khas serta perehat kepala dengan tulisan ‘Porsche’.

Ciri lain adalah jahitan berwarna perak pada tempat duduk, perehat kepala, dan stereng, tetapi roda stereng sports GT dengan balutan Race-Tex adalah pilihan tambahan untuk tampak lebih sporti.

SUV ini juga dilengkapi dengan sistem infotainmen Porsche Communication Management (PCM) dengan skrin sesentuh 10.9-inci dan sistem navigasi secara standard.

Porsche Macan T kini boleh dibuat pra-tempahan, jika anda berminat bolehlah menghubungi mana-mana Porsche Centre seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved