fbpx

MotoGP Sepang Winter Test 2022: Bestianini catat masa terpantas dengan jentera Ducati

ducati winter testing 03

PENUNGGANG Ducati Lenovo, Frencesco Bagnaia atau lebih dikenali sebagai ‘Pecco’ mencatatkan masa ke-6 terpantas iatu 1 minit 58.265 saat semasa acara MotoGP Winter Test yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang baru-baru ini.

Setelah dua hari beraksi (5 dan 6 Februari 2022) beliau mencatatkan 110 pusingan manakala rakan sepasukan, Jack Miller melengkapkan sebanyak 92 pusingan, berada pada kedudukan yang ke-14 dengan catatan masa 1 minit 58.645 saat.

Sementara itu, catatan masa terpantas keseluruhan diperolehi oleh Enea Bestianini dari Gresini Racing Team dengan 1 minit 58.131 saat.

Jentera Desmoseddici serba baharu dengan kod GP22 pasukan Ducati dijangka memberikan saingan sengit buat pasukan lain memandangkan mereka menjadi juara pengeluar pada musim lepas dengan 433 mata, dan ‘Pecco’ di tempat ke-2.

Sama-sama kita nantikan pelancaran rasmi pasukan Ducati Lenovo bagi musim 2022 yang dijadualkan berlangsung pada hari ini 7 Februari 2022, 11 malam waktu Malaysia. Buat peminat tempatan, anda boleh menyaksikan pelancaran tersebut di ducati.com serta laman Facebook rasmi Ducati.

Seterusnya, mereka akan berada di Litar Mandalika, Lombok, Indonesia pada hujung minggu ini bagi meneruskan jelajah MotoGP ‘Winter Test’.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved