fbpx

Johor Port menang ‘Anugerah Syarikat Paling Berpengaruh di Asia’

Pelabuhan Johor merupakan antara pelabuhan terbaik di dunia. - Foto ihsan Johor Port
Pelabuhan Johor merupakan antara pelabuhan terbaik di dunia. - Foto ihsan Johor Port

JOHOR Port Bhd merangkul ‘Anugerah Syarikat Paling Berpengaruh di Asia’ bagi tahun 2021.

Kejayaan dirangkul pada Anugerah Kecemerlangan dan Kemampanan Korporat Asia (ACES) 2021 dan Anugerah Kecemerlangan Industri bagi Sektor Perkhidmatan Kategori 4 serta Anugerah Perdana Menteri.

Ketua Pegawai Eksekutifnya berkata, pelabuhan itu telah mengambil pelbagai inisiatif untuk berinovasi sekaligus menjadikan Pelabuhan Johor sebagai antara terbaik di rantau ini.

Foto ihsan Johor Port
Foto ihsan Johor Port

“Anugerah ini adalah bukti kemampuan kami dalam memahami dan menampung keperluan pasaran serta dalam menyampaikan perkhidmatan berkualiti tinggi,” kata Md Derick Basir.

Johor Port mengekalkan unjuran pertumbuhan volum keseluruhan tahun ke tahun sebanyak satu peratus tahun lalu, lapor Bernama.

Walaupun dunia berdepan pandemik Covid-19 namun, Johor Port terus beroperasi secara optimum tanpa sebarang gangguan terhadap aktiviti import, eksport dan logistik.

Sementara itu, Johor Port melancarkan pelan penambahbaikan operasi terminal kontenanya dengan fokus meningkatkan produktiviti dan kecekapan limbungan.

Sehubungan itu, ia telah menghasilkan pergerakan kasar sejam (GMPH) yang lebih baik sebanyak 25 kren berbanding GMPH sebanyak 22 kren sebelum ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved