fbpx

MForce dilantik pengedar Moto Morini di Malaysia, X-Cape 650 bakal tiba

moto morini x-cape 650 01

MFORCE Bike Holdings Sdn Bhd, syarikat pengeluar motosikal tempatan telah dilantik menjadi pengedar tunggal motosikal Moto Morini di Malaysia.

Moto Morini merupakan pengeluar motosikal Itali yang dibangunkan oleh Alfonso Morini di Bologna, pada tahun 1937.

Pada tahun 1946, Moto Morini mula menghasilkan enjin silinder tunggal, dua-lejang dengan trasmisi tiga kelajuan pada model T125. Kemudian, mereka fokus dari segi pembangunan dan penambahbaikan sehingga berjaya menghasilkan enjin dari dua-lejang kepada empat-lejang iaitu Corsaro Gran Turismo.

Moto Morini juga telah memenangi beberapa kejuaraan Itali dari tahun 1951 sehingga 1967 dan juga Grand Prix. Sehingga kini, Moto Morini masih lagi diiktiraf sebagai salah satu daripada 10 jenama terbaik Eropah.

Menurut Ketua Pegawai Operasi MForce, Asri Ahmad, pelantikan ini secara tidak langsung meningkatkan kedudukan MForce sebagai antara pengedar motosikal terkemuka di Malaysia.

Sebelum memasuki pasaran tempatan, model-model dari jenama ini akan melalui ujian ketahanan terlebih dahulu untuk memastikan kualiti keseluruhan berada dalam keadaan yang terbaik.

Peminat motosikal akan dapat menyaksikan dan boleh memiliki motosikal X-Cape 650 pada suku kedua tahun ini di pengedar-pengedar sah MForce seluruh negara.

Pada masa ini, barisan Moto Morini terdiri daripada kategori berkuasa tinggi, iaitu Corsaro ZT, Corsaro ZZ, Milano, dan Super Scrambler dimana semuanya menggunakan enjin 1,200cc V-twin yang besar.

Moto Morini juga telah melancarkan motosikal “middleweight adventure” iaitu X-Cape 650 pada bulan November tahun lepas.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved