fbpx

BMW DC Fast Charger di Ara Damansara ini boleh diguna oleh orang awam

bmw ix charger

BMW Group Malaysia hari ini memperkenalkan beberapa pengecaj pantas DC Fast Chargers di Auto Bavaria Ara Damansara dan ia boleh digunakan oleh orang awam. Ini merupakan yang pertama, dimana akan ada banyak lagi bakal dipasang di pengedar BMW i seluruh negara.

Usaha ini adalah sebahagian dari komitmen BMW untuk menyediakan infrastruktur pengecasan kenderaan elektrik (EV) di Malaysia.

Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia berkata, “Kami telah menerajui peralihan ke arah elektrifikasi bukan sahaja melalui portfolio kenderaan elektrik kami, namun juga dengan meluaskan rangkaian infrastruktur pengecasan tempatan di seluruh negara.

“Kami telah menjalin kerjasama dengan GreenTech Malaysia untuk melahirkan sebuah ekosistem yang mampu menjulang mobiliti elektro, dan sedang meneruskan usaha untuk menunaikan komitmen tersebut bersama jaringan pengedar kami yang berdedikasi – bukan sahaja untuk pemilik BMW dan MINI, malah begitu juga dengan para pemilik kenderaan elektrik di Malaysia.

“Kami yakin langkah ini dapat meningkatkan akses ke atas infrastruktur pengecasan di seluruh negara, selain membantu menangani kekhuatiran pengguna yang ingin memiliki kenderaan elektrik di Malaysia, misalnya bagi perihal melibatkan jarak operasi kenderaan.”

BMW Group Malaysia antara peneraju EV di Malaysia sejak 2015, iaitu tahun yang telah menyaksikan BMW i yang pertama dilancarkan di sini.

Sejak itu, lebih daripada 21,000 buah kenderaan BMW dan MINI berelektrik berjaya diserahkan di peringkat tempatan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved