fbpx

Akibat sekat aliran trafik, polis rakam percakapan pemandu Wira

Polis sebelum ini meminta orang ramai tidak menyekat aliran jalan raya kerana ia merupakan satu kesalahan trafik. - Foto oleh Ahmad Zamzahuri
Polis sebelum ini meminta orang ramai tidak menyekat aliran jalan raya kerana ia merupakan satu kesalahan trafik. - Foto oleh Ahmad Zamzahuri

POLIS merakam percakapan seorang lelaki dipercayai telah bertindak menyekat aliran trafik di sebuah lampu isyarat dekat Setiawan, Perak baru-baru ini.

Keterangan diambil berikutan laporan polis dibuat kira-kira pukul 2.29 petang tadi (Isnin).

Timbalan Ketua Polis Daerah Manjung DSP Chong Boo Khim berkata, pihaknya turut merampas kenderaan milik suspek jenis Proton Wira.

“Lelaki berusia 29 tahun itu telah dirakam percakapan dan polis telah merampas sebuah kereta jenis Proton Wira berwarna kelabu berjalur kuning,” katanya.

Sebelum ini, tular di media sosial tindakan sebuah kereta menyekat aliran trafik bagi memberi laluan kepada konvoi sekumpulan kereta.

Sementara itu, polis mengesahkan suspek bebas daripada pengaruh dadah selepas menjalani ujian air kencing.

Kes disiasat mengikut Seksyen 48(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 iaitu galangan disebabkan kenderaan di jalan.

Insiden melibatkan orang awam berlagak seperti pihak berkuasa mengawal aliran trafik semakin menjadi-jadi.

Antara mencuri perhatian tindakan seorang lelaki berlagak seperti polis trafik ketika menyertai konvoi motosikal berkuasa tinggi di Melaka.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved