fbpx

GoCar lancar GoEV, tawar pengalaman pemanduan EV buat pengguna

GoEV merupakan produk terbaharu GoCar yang menawarkan kenderaan elektrik (EV) kepada pelanggannya. - Foto ihsan GoCar Malaysia
GoEV merupakan produk terbaharu GoCar yang menawarkan kenderaan elektrik (EV) kepada pelanggannya. - Foto ihsan GoCar Malaysia

PENGGUNAAN electric vehicle atau EV bukan suatu yang baharu apabila ramai pengguna mula memilih menggunakan kenderaan jenis itu.

Sedar akan hal ini selain ingin memelihara persekitaran, GoCar menawarkan sewa kenderaan jenis itu kepada pelanggan menerusi program GoEV.

Ketua Pegawai Operasi (CEO) Go Car Malaysia Wong Hoe Mun berkata, perkhidmatan itu ditawarkan dengan harga berpatutan serendah RM24.90 sehari atau RM250 sehari.

“Sedar akan kepentingan penggunaan kenderaan EV, kami dengan penuh rasa bangga mengumumkan pelancaran GoEV yang boleh dilanggan mulai hari ini.

“Para pelanggan boleh merasai pengalaman memandu EV dan boleh mengecas kenderaan di lebih 300 lokasi pengecasan seluruh negara,” katanya.

Wong berkata demikian pada program pelancaran GoEV yang diadakan secara maya, hari ini.

Foto ihsan GoCar Malaysia
Foto ihsan GoCar Malaysia

Sementara itu, Wong berkata pihaknya juga menawarkan pelbagai perkhidmatan menarik kepada para pelanggan menerusi GoEV.

Antara lain termasuk perkhidmatan penyelenggaraan dan perkhidmatan towing yang ditawarkan dalam tempoh 24 jam sehari.

“Para pelanggan diminta tidak bimbang dengan perkhidmatan kami (towing) kerana ia ditawarkan 24 jam sehari.

“Misalnya, pelanggan lupa mengecas kenderaan dan ia ‘mati’ di tengah jalan. Anda hubungi kami dan bantuan susulan akan diberi dengan segera,” katanya lagi.

GoCar memiliki lebih seribu kenderaan pelbagai jenis model termasuk jenis pelbagai guna (MPV), utiliti sukan (SUV) dan trak pikap.

Pengguna boleh memuat turun aplikasi GoCar ke telefon pintar daripada App Store dan Google Play Store untuk langganan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved