fbpx

Volvo XC60 2021 terima kemaskini gaya dan teknologi, dua varian, dari RM292k

volvo xc60 facelift 2021 03

VOLVO Car Malaysia (VCM) hari ini memperkenalkan XC60 facelift untuk pasaran ini, dengan dua varian dan harga seperti berikut:

XC60 B5 Momentum: RM292,266.50
XC60 Recharge T8 Inscription Plus: RM325,449.40

Untuk facelift, SUV saiz sederhana dari Volvo ini menerima perubahan kecil dari segi rupa luaran serta naiktaraf di bahagian teknologi infotainmen.

Di luar, ia mendapat bampar yang direka semula lebih bersegi dan gril jaring petak berbanding sirip menegak pada model sebelum ini.

 

Ciri lain adalah lampu LED sepenuhnya dengan fungsi auto-levelling dan Active High Beam, serta rim aloi 19-inci rekaan berbeza untuk B5 Momentum dan Recharge T8.

Perubahan di bahagian dalam pula adalah pada unit infotainmen baharu yang sebelum ini diberikan pada XC40 EV.

Ia kini menampilkan Android Automotive OS yang menyokong integrasi aplikasi Google seperti Maps dan Assistant. Ia boleh diaktifkan dengan sapaan “Hey Google” sama seperti peranti pintar.

Kelengkapan standard termasuklah kluster instrumen digital 12.3-inci, skrin infotainmen 9-inci, sistem audio Harman Kardon 600W, pendingin hawa dwi-zon dan soket USB.

Dari segi janaan kuasa, kedua-dua varian B5 Momentum dan Recharge T8 hadir dengan enjin 2.0-liter 4-silinder turbo dan kotak gear automatik 8-kelajuan.

B5 Momentum mempunyai output 249hp dan 350Nm tork, manakala Recharge T8 mempunyai kuasa setinggi 407hp dan 640Nm hasil dari bantuan motor elektrik (87hp/240Nm).

Motor elektrik ini mendapat kuasa dari bateri lithium-ion 11.6-kWh dan mampu memberikan jarak pemanduan EV sejauh 54km.

Volvo XC60 facelift ini juga dilengkapi ciri keselamatan termaju Intellisafe yang merangkumi sistem seperti Front & Rear Collision Warning, Driver Alert Control, Lane Keeping Aid, Blind Spot Information System dengan Steer Assist, Cross Traffic Alert, dan Run-off Road Protection.

Spesifikasi dan maklumat lengkap Volvo XC60 facelift boleh didapati di sini.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved