fbpx

BMW 218i Gran Coupe kini dengan kokpit digital, CKD dari RM204k

bmw live cockpit 218i gran coupe 01

SELEPAS setahun berada dalam pasaran Malaysia, BMW 218i Gran Coupe dikemaskini dengan kokpit digital BMW Live Cockpit Professional.

Sedan kompak ini dipasang secara CKD di kilang BMW di Kulim, Kedah dan ditawarkan pada harga bermula RM204,177 (atas jalan, tanpa insurans). Dengan lanjutan waranti dan pakej servis, ia akan berharga kira-kira RM12k lebih tinggi, iaitu RM216,367.

BMW Live Cockpit Professional pada 218i Gran Coupe ini merangkumi kluster instrumen digital 10.25-inci serta paparan infotainmen di tengah, juga bersaiz 10.25-inci (sebelum ini 8.8-inci).

Ia menawarkan interface baharu serta mampu mengemaskini perisian secara online (over-the-air) dan menyokong arahan suara “Hey BMW”.

Sistem kokpit dan infotainmen digital sepenuhnya ini menawarkan paparan pelbagai maklumat seperti paras petrol, kelajuan, rpm, suhu enjin, semuanya dengan susunan yang boleh dikonfigurasikan.

Ia juga menyokong pelbagai fungsi dan widget lain seperti maklumat pemanduan, penggunaan bahan api, kecekapan, media, meter G, dan radio.

Selain itu, BMW 218i Gran Coupe dilengkapi ciri standard yang sama, antaranya kti badan M Sport, lampu depan dan belakang LED, rim aloi 18-inci, keyless entry, butang push-start, suspensi M Sport, Reversing Assistant, dan sistem pendingin hawa dwi-zon.

Juga tiada perubahan pada bahagian enjin dan mekanikal. BMW 218i ini dikuasakan oleh unit 1.5-liter turbo 3-silinder yang menjana 140hp dan 220Nm tork, menghantar kuasa ke roda depan melalui kotak gear dwi-klac 7-kelajuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved