fbpx

Perodua ‘belanja’ imej baru Myvi 2022, stereng macam Ativa, ada Adaptive Cruise Control!

perodua myvi ciri

KITA sedang menghitung hari untuk pelancaran Myvi facelift 2022, dan Perodua telah menyiarkan gambar teaser terbaharu untuk model paling laris di Malaysia itu.

Dalam satu siaran di laman Facebook Perodua, imej itu menunjukkan paparan kluster instrumen rekaan baharu, dan stereng baharu yang menarik! Kenapa?

Stereng ini sama seperti pada model Ativa, dengan beberapa butang pelbagai fungsi termasuklah PWR (Power). Butang-butang ini mempunyai ciri canggih yang tidak pernah dilihat pada harga bawah RM60,000 sebelum ini.

Ini termasuklah Adaptive Cruise Control dan Lane Keep Control, yang bermaksud varian tertinggi AV akan menerima Perodua Smart Drive Assist (PSDA) dengan kebolehan pemanduan autonomi Level 2!

Terdapat empat butang di bahagian kiri mungkin untuk mengawal paparan multi-info serta fungsi arahan suara.

Imej teaser sebelum ini pula menunjukkan skrin tengah jenis sesentuh serta kemasan merah pada corong pendingin hawa.

Ciri-ciri ini mungkin antara sebab kenapa harga Myvi 1.5 AV meningkat kira-kira RM6,000 dari model sekarang. Perodua juga berkata PSDA akan turut ditawarkan pada varian asas 1.3 G.

Perodua Myvi facelift 2022 akan ditawarkan dalam dua pilihan enjin iaitu 1.3-liter 1NR-VE dengan 94hp/121Nm dan 1.5-liter 2NR-VE yang berkuasa 102hp/136Nm.

Semua varian akan dipadankan dengan transmisi automatik (tiada lagi manual) dan berkemungkinan besar mendapat unit D-CVT dari Ativa. Ini bermakna Myvi akan menjadi model kedua Perodua dengan transmisi jenis itu.

Selain dari naik taraf ciri keselamatan dan mekanikal, Myvi juga akan menerima pembaharuan dari segi rekaan, berdasarkan imej-imej yang tersiar sebelum ini.

Tempahan telah dibuka dengan harga permulaan RM45,700 untuk 1.3 G hingga RM58,800 untuk 1.5 AV. Pasti ramai yang tak sabar menunggu Myvi facelift baharu ini, kan?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved