fbpx

Perodua Myvi facelift 2022 dibuka untuk tempahan! Dari RM46k, lebih jimat minyak, 5 pilihan varian

myvi 2022 booking 01

IA semakin hampir, Perodua Myvi facelift 2022 kini dibuka untuk tempahan! Perodua hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa hatchback popular kegemaran rakyat Malaysia itu sudah boleh ditempah, berserta beberapa perincian.

Ia akan hadir dalam lima varian dan dua pilihan enjin, iaitu: 1.5 AV, 1.5 H, 1.5 X, dan dua varian 1.3 G. Kesemua varian hanya akan ditawarkan dengan pilihan automatik, tiada lagi manual.

Walaubagaiamanpun, Perodua tidak memperincikan jenis kotak automatik walaupun maklumat kami sebelum ini mengatakan Myvi D51A itu akan mendapat unit D-CVT sama seperti Ativa.

Turut dimaklumkan bahawa Myvi 2022 ini mempunyai kecekapan bahan api lebih baik. “Kami juga telah meningkatkan kecekapan bahan api bagi Myvi baharu ini kepada 22.2km/ liter (diuji pada varian 1.3L) berbanding 21.1km/liter sebelum ini,” kata Presiden dan CEO Perodua, Dato’ Zainal.

Varian AV, H dan X serta salah satu varian G akan mempunyai sistem Perodua Smart Drive Assist (PSDA) yang terkini, direka dengan mengutamakan keselamatan pemandu dan pejalan kaki.

Myvi facelift 2022 ini juga turut memperkenalkan warna baharu iaitu Cranberry Red, yang hanya tersedia untuk varian AV.

Warna lain adalah Ivory White, Glittering Silver, Lava Red (tidak tersedia untuk AV), Granite Grey dan Electric Blue.

Julat harga bagi Myvi 2022 ini ialah dari RM45,700 hingga RM58,800 (untuk Semenanjung Malaysia dan tanpa insurans) dan akan turut serta dengan jaminan 5-tahun.

Nantikan perkembangan lanjut mengenai Perodua Myvi facelift 2022 di sini sehingga pelancarannya nanti.

Untuk tempahan, terus ke pautan sini atau lawati mana-mana wakil jualan sah Perodua seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved