fbpx

Honda City dikemaskini dengan ciri Honda Sensing dan AEB, harga RM90k

honda city 2021

HONDA Malaysia telah mengemaskini barisan City mereka dengan pengenalan varian baharu 1.5 V Sensing. Apa yang berbeza atau istimewa?

Seperti pada namanya, varian ini mendapat ciri keselamatan maju Honda Sensing yang merangkumi Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Braking System (juga dikenali sebagai Autonomous Emergency Braking or AEB), Forward Collision Warning (FCW), Lane Keeping Assist System (LKAS), Road Departure Mitigation (RDM), Lane Departure Warning (LDW) dan Auto High-Beam (AHB).

Pakej Honda Sensing sebelum ini hanya terdapat standard pada varian tertinggi RS e:HEV tetapi tidak pada varian lain. Ini juga menjadikan harga 1.5 V Sensing pada RM90,212 iaitu tengah-tengah antara RS (RM105,950) dan V (RM86,561).

Selain itu, varian baharu City 1.5 V Sensing menerima panel instrumen digital TFT 7-inci berbanding varian V yang menggunakan meter analog.

Dari segi janaan kuasa, City 1.5 V Sensing dipacu oleh enjin 1.5-liter DOHC i-VTEC yang menjana 121hp dan 145Nm tork. Ia dipadankan dengan transmisi CVT Earth Dreams.

Kelengkapan luaran pula terdiri dari lampu LED untuk kesemua lampu utama, DRL, lampu kabus dan lampu belakang, serta rim aloi 16-inci.

Sementara itu, kelengkapan di dalam kabin merangkumi balutan kulit dengan kemasan Ivory di beberapa kawasan, paparan infotainmen 8-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, paddle-shifters, serta corong pendingin hawa belakang.

Ciri Remote Engine Start juga didatangkan secara standard, yang membolehkan anda menghidupkan enjin serta menyejukkan kabin sebelum memasuki kereta.

Honda City baharu telah menerima penarafan ASEAN NCAP 5-bintang, menjadikannya antara kereta paling selamat dalam segmennya.

Untuk maklumat lanjut, layari www.honda.com.my atau lawati terus ke mana-mana pengedar sah Honda seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved