fbpx

Bilangan kenderaan ke Kelantan dijangka meningkat sempena Maulidur Rasul

Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat meminta orang ramai mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19. - Foto ihsan Malay Mail
Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat meminta orang ramai mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19. - Foto ihsan Malay Mail

BILANGAN kenderaan ke Kelantan dijangka bertambah menjelang cuti umum pada Selasa bersempena sambutan Maulidur Rasul.

Susulan itu, pihak polis akan terus melakukan pemantauan rapi bagi memastikan orang ramai mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19.

Terdapat lebih 154 pasukan polis diwujudkan bagi tujuan itu sekaligus membuktikan ketegasan pihak berkuasa yang tidak akan berkompromi dalam kes pematuhan SOP.

Sementara itu, Kelantan menerima lebih 32,000 kenderaan sejak 14 hingga 16 Oktober.

Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat berkata, jumlah kemasukan itu melibatkan laluan di pintu masuk utama Gua Musang, Jeli dan Pasir Puteh.

Katanya, kebanyakan kenderaan memasuki Kelantan adalah mereka yang merupakan perantau pulang ke kampung serta pelancong domestik.

“Di sekitar pusat bandar Kota Bharu, kita dapati berlaku pertambahan kenderaan tetapi tidak begitu sesak.

“…kemungkinan mereka mengikut jadual perjalanan masing-masing dan keadaan itu akan sentiasa dipantau pasuka ditubuhkan baru-baru ini,” katanya.

Mulai hari ini, Kelantan antara negeri yang akan beralih ke Fasa Tiga Pelan Pemulihan Negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved