fbpx

JMC Vigus Pro tawar alternatif trak pikap di Malaysia – 2.0-liter turbodiesel, 141hp, 340Nm

jmc vigus pro 01

KINI ada satu lagi alternatif dalam pasaran trak pikap di Malaysia iaitu JMC Vigus Pro. Model ini diedarkan dan dijual oleh Angka-Tan Motor Sdn Bhd (ATM) yang dilantik oleh JMC (Jiangling Motors Co., Ltd).

Kerjasama di antara ATM dan JMC dimeterai selepas kedua-dua belah pihak menandatangani perjanjian Perlesenan Teknologi Kenderaan pada 1 Julai 2020.

JMC telah memberi hak penuh kepada ATM untuk mengilang, memasang dan menjual trak pikap JMC Vigus Pro 4×4, serta alat ganti dan komponen berkaitan di Malaysia.

ATM juga merancang untuk menawarkan JMC Vigus Pro menerusi 13 cawangan jualan dan servis di seluruh negara.

“Trak pikap JMC Vigus Pro 4×4 yang bergaya dan berteknologi tinggi ini sudah membuktikan keupayaannya di pasaran China. Kami tidak sabar untuk berkongsi produk baharu ini dengan peminat trak pikap di seluruh Malaysia,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Warisan TC Holdings Bhd, Tan Keng Meng.

“JMC merupakan jenama kedua paling laris dalam segmen trak pikap di China bertahun-tahun lamanya. Kami ingin mengucapkan tahniah atas pelantikan Angka-Tan Motor sebagai pengedar rasmi JMC Vigus Pro 4×4 dan menyatakan penghargaan kepada Warisan TC atas sokongan mereka untuk menjadikan kerjasama ini satu realiti,” kata Presiden Jiangling Motors Co., Ltd., Xiong Chunying.

JMC Vigus Pro dikuasakan oleh enjin 2.0-liter turbo diesel dengan VGT, mampu menjana 141hp pada 3,600rpm dan 340Nm tork pada 1,500 hingga 2,600rpm.

Kotak gear adalah unit automatik 8-kelajuan dari ZF, dan kuasa dihantar melalui sistem pacuan empat-roda 4WD BorgWarner dengan mod 2H, 4H dan 4L.

Menurut JMC, trak pikap ini menawarkan penjimatan bahan api terbaik dalam kelasnya iaitu 7.8 liter/100km atau 12.8km/liter.

Harga akan didedahkan tidak lama lagi iaitu dalam bulan ini. Walaubagaimanapun, jika anda berminat, boleh melihat JMC Vigus Pro ini dengan lebih dekat di bilik pameran mereka di Klang, Selangor.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved