fbpx

EMOS kini pengedar rasmi Kawasaki di Malaysia

Foto ihsan Kawasaki

EDARAN Modenas Sdn. Bhd. (EMOS), anak syarikat dan pengedar Motosikal Dan Enjin Nasional Sdn. Bhd. (MODENAS), telah dilantik sebagai pengedar rasmi Kawasaki di Malaysia berkuatkuasa hari ini (1 Oktober 2021).

Foto ihsan Kawasaki

Pelantikan ini merangkumi pengedaran bagi semua rangkaian produk Kawasaki termasuk kenderaan, alat ganti, aksesori, dan maklumat khidmat pelanggan yang melibatkan perkhidmatan teknikal termasuk aktiviti ‘recall’ jika diperlukan.

Bagi melancarkan lagi proses ambil alih, EMOS akan menjalani tempoh peralihan selama enam (6) bulan yang turut dibantu oleh KMSB Motors Sdn. Bhd.

Dalam tempoh ini, pemilik motosikal Kawasaki masih boleh kembali kemana-mana wakil pengedar atau stokis Kawasaki bagi pembelian serta pertanyaan alat ganti dan perkhidmatan teknikal.

Sebarang perubahan atau perkembangan akan diumumkan dari masa kesemasa.

Kawasaki Motors Sdn Bhd (KMSB) sebelum ini mengumumkan penamatan operasi pengedaran motosikal jenama Kawasaki di Malaysia.

Keputusan itu dibuat oleh barisan lembaga pengarah KMSB mengambil kira beberapa perkembangan penting melibatkan polisi pelaburan yang dibuat oleh Kawasaki Heavy Industry Ltd Japan (KHI).

Ia juga turut melibatkan peningkatan ekuiti syarikat itu di dalam Modenas pada tahun 2019 sekaligus memberikan kesan kepada strategi pengedaran produk Kawasaki di Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved