fbpx

UMW Toyota dedah lagi perincian elektrifikasi mereka di Malaysia – Corolla Cross hibrid bakal dilancar?

toyota hibrid corolla cross

UMW Toyota meneruskan lagi siri teaser atau acah mereka dengan memberi lebih perincian mengenai hala tuju elektrifikasi mereka di Malaysia – secara praktikal, mampu milik, realistik dan  cepat.

Menerusi beberapa keping imej yang dibekalkan, dapat dilihat bentuk badan sebuah SUV yang kami yakin merupakan model Corolla Cross. Jadi, hampir jelas di sini bahawa SUV itu akan ditawarkan dalam versi hibrid tidak lama lagi dan dipasang di Malaysia (CKD).

Semakan di laman web UMW Toyota juga mengesahkan perkara ini, malah mereka menayangkan kiraan masa countdown untuk pelancaran model itu, iaitu kira-kira 16 hari dari sekarang (14 Oktober 2021).

Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor, Akio Takeyama berkata: “Untuk masa terdekat ini, kamisangat positif yang HEV menjadi pilihan realistik dan paling mudah dicapai untuk pelanggan di Malaysia dari segi praktikaliti dan prasarana, dengan potensinya yang juga sangat besar di Malaysia.

“Ia menjadi jambatan yang sangat realistik ke arah elektrifikasi kenderaan sementara usaha masih dijalankan untuk membolehkan BEV menjadi kenyataan, misalnya aspek pengurangan kos, penambahbaikan campuran tenaga dan pembangunan prasarana,” ujarnya.

Toyota Corolla Cross Hybrid. Sumber: Toyota Thailand

Beberapa pasaran lain di Asia Tenggara seperti Indonesia dan Thailand telah menerima Toyota Corolla Cross Hybrid yang dikuasakan enjin 1.8-liter kitaran Atkinson yang menjana 98PS dan 142Nm tork, serta digabungkan dengan motor elektrik.

UMW Toyota berkongsi beberapa ciri utama sistem hibrid mereka:

Dwi-kuasa: Menggabungkan enjin petrol yang cekap dengan dua motor elektrik. Pakej ini akan berfungsi dengan harmoni untuk memberikan kombinasi prestasi dan kecekapan optima.

Senyap: Definisi baharu terhadap tahap keselesaan dan prestasi, dimana prestasi tinggi tidak semestinya bermakna enjin bising dan tidak selesa.

Ketahanan: Dibangun berdasarkan reputasi Toyota yang menawarkan kenderaan supaya boleh diharap dan tahan lasak, generasi baru HEV ini mampu bertahan ketika diuji di hadapan masa, permukaan jalan dan jarak.

Lebih bersih dan mesra alam: Strateginya adalah untuk membangunkan kenderaan yang tidak hanya menghasilkan kurang pembebasan gas, tetapi untuk menerapkan proses dan teknologi baru untuk mengurangkan jumlah sumber dan tenaga yang diperlukan dalam pengeluaran kenderaan tersebut.

Teknologi juara: Toyota telah menguji teknologi elektrifikasi mereka malah memenangi perlumbaan berprestij LeMans dengan jentera RS050 Hybrid mereka. Teknologi ini akan diadaptasi kepada kenderaan yang anda boleh beli dari bilik pameran.

Nantikan laporan berikutnya apabila Toyota Corolla Cross Hybrid ini dilancarkan nanti.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved