fbpx

Stesen minyak dibenar beroperasi dari 6 pagi hingga 12 malam

Stesen minyak kini dibenar beroperasi dari jam 6 pagi hingga 12 malam. - Foto ihsan Unsplash/Deva Darshan
Stesen minyak kini dibenar beroperasi dari jam 6 pagi hingga 12 malam. - Foto ihsan Unsplash/Deva Darshan

PERKHIDMATAN stesen minyak dibenarkan beroperasi dari 6 pagi hingga 12 malam bagi semua fasa kecuali kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan.

Cadangan dipersetujui pada mesyuarat kedua Menteri Kuartet Covid-19 dan akan disyor kepada Jawatankuasa Khas Pengurusan Pandemik Covid-19.

“Mesyuarat juga memberi fokus kepada penambahbaikan SOP dengan usaha mempermudah 181 SOP kepada 10,” kata Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Sementara itu, Hishammuddin turut menyentuh mengenai cadangan kebenaran rentas negeri.

Jelasnya, keputusan kebenaran merentas negeri perlu dibuat secara bertanggungjawab dengan mempertimbangkan tahap keselamatan dengan tahap tertinggi.

Pelbagai faktor perlu dipertimbang termasuk jumlah peratusan vaksinasi dan kemampuan hospital di negeri dalam menangani Covid-19.

Buat masa ini, kerajaan telah memberikan kelonggaran berkaitan rentas negeri seperti projek rintis gelembung pelancongan Langkawi dan pasangan jarak jauh.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved