fbpx

Rentas negeri tidak termasuk dalam senarai kelonggaran SOP – Hishammuddin

vovlo rentas negeri

KEBENARAN merentas negeri tidak termasuk dalam senarai kelonggaran Prosedur Operasi Standard (SOP) Pelan Pemulihan Negara (PPN), kata Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Hishammuddin berkata keputusan berkaitan kebenaran merentas negeri perlu diteliti oleh Jawatankuasa Khas Pengurusan Pandemik yang dipengerusikan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

“Rentas negeri ada kaitan dengan fasa-fasa dalam Pelan Pemulihan Negara (PPN) negeri-negeri yang berkenaan.”

“Tapi syor datang daripada menteri bertanggungjawab untuk sektor tertentu dan kemudian dipertimbangkan di pelbagai peringkat termasuk Jawatankuasa Teknikal Pengurusan Pandemik, serta dalam Mesyuarat Menteri Kuartet Covid-19,” tambahnya.

Hishammuddin Hussein. Sumber: Malay Mail

Hishammuddin berkata demikian dalam sidang media selepas meninjau Program Vaksinasi ‘Back to School’ di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Desa Tun Hussein Onn semalam. Turut hadir adalah Menteri Kanan Pendidikan, Datuk Radzi Jidin.

Pada 14 September lepas, Hishammuddin mengumumkan kerajaan kini di peringkat akhir untuk mengurangkan SOP PPN hanya kepada 10 berbanding 181 sekarang bagi memudahkan orang ramai untuk memahaminya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved