fbpx

Boleh mula ‘dine-in’ di R&R PLUS terpilih secara berperingkat

dine-in r&r plus 02

SEMUA pelanggan yang sudah lengkap dos vaksinasi kini boleh menjamu selera di premis (dine-in) R&R terpilih sejajar negara memasuki Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Ketua Pegawai Komersial PLUS Malaysia Berhad (PLUS), Christine Liew berkata lokasi-lokasi yang mula dibuka pada 16 September adalah restoran Jejantas Sungai Buloh, Simpang Pulai (arah Selatan), dan Mambau (arah Timur dan Barat).

Sementara itu, kawasan rehat Sungai Buloh (arah Selatan) mula dibuka hari ini (17 September) manakala R&R Dengkil (arah Utara dan Selatan) akan dibuka bermula 18 September.

Christine berkata lebih 80 peratus dari rakan niaga PLUS di R&R telah lengkap dos vaksinasi mereka bagi mematuhi SOP ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

“Dalam minggu-minggu akan datang, kami akan mengumumkan lebih banyak medan selera R&R yang akan sedia untuk dine-in apabila lebih ramai rakan niaga kami yang lengkap dos vaksinasi mereka,” katanya.

Sumber: Bernama

Tambah Christine, dengan semangat ‘Kita Jaga Kita’, diharapkan semua pelanggan tetap mematuhi semua SOP yang ditetapkan MKN dengan menunjukkan status vaksinasi mereka dari MySejahtera untuk dine-in semasa membuat pesanan makanan.

“Pelanggan yang telah lengkap dos vaksinasi akan mendapat pelekat hijau dari pengusaha makanan, mengesahkan mereka untuk dine-in di premis.”

Sementara itu, pelanggan yang belum mendapat vaksinasi lengkap boleh tetap memilih untuk bungkus (take-away) di premis-premis ini atau menggunakan fungsi Pre-Order di aplikasi PLUS atau melalui https://orderdisini.plus.com.my/.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved