fbpx

Lamborghini Gallardo Superleggera hilang kawalan rempuh Proton Perdana hingga terbalik

Keadaan kereta Lamborghini Gallardo dipandu Abdul Rahman Abdullah selepas kemalangan pada 8 September lalu. - Foto ihsan PDRM
Keadaan kereta Lamborghini Gallardo dipandu Abdul Rahman Abdullah selepas kemalangan pada 8 September lalu. - Foto ihsan PDRM

SEBUAH Lamborghini dipandu seorang lelaki hilang kawalan sebelum merempuh sebuah Proton Perdana hingga sedan itu terbalik.

Dalam kejadian di Jalan Tun Razak, menghala ke Bulatan Pahang pagi ini, Lamborghini dipercaya model Gallardo Superleggera merempuh Proton Perdana berwarna kelabu dipandu seorang wanita berusia 53 tahun sebelum terkena beberapa kenderaan lain di depannya.

Sumber: Facebook

Kesemua pemandu kenderaan yang terlibat hanya mengalami kecederaan ringan dan telah mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Sarifudin Mohd Salleh berkata, “Siasatan awal mendapati kenderaan jenis Lamborghini yang dipandu lelaki berusia lingkungan 42 tahun dari arah Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menghala ke Bulatan Pahang.

“Sebaiki sahaja tiba di lokasi, terdapat deretan kenderaan yang berhenti akibat kesesakan lalulintas namun pemandu gagal mengawal kenderaan dan melanggar kenderaan jenis Proton Perdana dipandu wanita terbabit sehingga kenderaannya terbalik.

Sumber: Facebook

Menurutnya lagi, kenderaan itu kemudian melanggar beberapa buah kenderaan lain yang berada di hadapannya.

Tambah Sarifudin, setakat ini, pemilik tiga jenis kenderaan iaitu kereta Mazda berwarna merah, MPV Nissan Serena berwarna hitam dan trak pikap Ford Ranger berwarna biru telah hadir membuat laporan.

“Siasatan lanjut diteruskan jika terdapat lain-lain kenderaan yang terlibat,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Mengulas lanjut, kata Sarifudin, ujian air kencing dan alkohol pemandu Lamborghini didapati negatif.

“Sehubungan itu, kes diklasifikasikan di bawah Sek 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan di bawah Sekyen 43 ( 1 ) APJ 1987.

Anda boleh tonton video rakaman dashcam kejadian ini di sini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved