fbpx

Barisan BMW R nineT 2021 diperkenalkan, dari RM82,500

bmw r ninet scrambler 02

SELAIN dari M1000 RR, BMW Motorrad turut melancarkan barisan terbaharu untuk R nineT bagi tahun 2021. Terdapat tiga varian ditawarkan, dengan harga seperti berikut:

R nineT: RM96,500
R nineT Pure: RM82,500
R nineT Scrambler: RM86,500

Untuk 2021, BMW R nineT diberikan beberapa peningkatan antaranya panel instrumen baharu, lampu LED sebagai standard dan soket pengecas USB. R nineT Pure dan Scrambler didatangkan dengan paip ekzos bersalut krom.

R nineT mendapat enjin Boxer 1,170cc sebagai nadinya, cukup untuk kuasa sebanyak 109hp dan 116Nm tork. Kotak gear ialah enam-kelajuan dan kuasa dihantar ke roda belakang dengan sistem syaf.

Suspensi pula ialah fork USD 46mm di depan dan monoshock dengan pelarasan pra-beban boleh-laras di belakang. Terdapat dua mod tunggangan iaitu Road dan Rain. Ciri keselamatan antaranya adalah Automatic Stability Control, ABS Pro, dan Dynamic Brake Control.

BMW R nineT baharu hadir dengan Black Storm Metallic sebagai warna standard. Warna tambahan yang lain juga termasuk pilihan Option 719 Aluminium serta Option 719 Night Black Matte/Aluminium Matte.

BMW R nineT Pure baharu disediakan dalam warna Teal Blue Metallic Matte serta Mineral Grey Metallic. Akhir sekali, BMW R nineT Scrambler baharu ditawarkan dalam warna Kalamata Metallic Matte.

BMW R NineT

BMW R NineT Pure

BMW R NineT Scrambler

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved