fbpx

Pemandu van KKM maut ketika dalam perjalanan ambil bekalan vaksin

Prof Dr Kulanthayan K.C. Mani menyasarkan untuk terus mencari kaedah terbaik dalam usaha mengurangkan kemalangan jalan raya. - Foto fail ihsan JBPM
Prof Dr Kulanthayan K.C. Mani menyasarkan untuk terus mencari kaedah terbaik dalam usaha mengurangkan kemalangan jalan raya. - Foto fail ihsan JBPM

KEMALANGAN membabitkan sebuah van milik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menyaksikan seorang individu meninggal dunia manakala tiga yang lain parah.

Individu meninggal dunia merupakan pemandu van KKM dikenali sebagai Shamsul Shamsuri berusia 49 tahun.

Siasatan mendapati kejadian di Lebuhraya Utara-Selatan menghala ke Skudai berlaku selepas van terbabit cuba mengelak sebuah kereta yang berhenti secara mengejut.

Bagaimanapun, van tersebut telah merempuh belakang sebuah lori.

Memetik laporan polis, kakitangan KKM terlibat dalam perjalanan dari Pejabat Kesihatan Daerah (PKD) Kluang untuk mengambil bekalan vaksin Covid-19 di Hospital Permai, Tampoi.

Kakitangan KKM yang cedera parah adalah Rosnilam Satari Azlina Mohd Rawi dan Amelia Pek Ying Hung.

Pemandu lori bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved