fbpx

JPJ: Tiada tempoh lanjutan, perbaharui lesen sebelum 30 September

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) tidak akan melanjutkan tempoh pembaharuan lesen selepas 30 September ini. - Foto oleh Sayuti Zainudin
Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) tidak akan melanjutkan tempoh pembaharuan lesen selepas 30 September ini. - Foto oleh Sayuti Zainudin

JABATAN Pengangkutan Jalan (JPJ) tidak akan menyambung tempoh lanjutan pembaharuan Lesen Kenderaan Motor (LKM) dan Lesen Memandu Malaysia (LMM) selepas 30 September.

Arahan itu termasuk pembaharuan Lesen Vokasional atau GDL/PSV.

Ketua Pengarahnya Datuk Zailani Hashim berkata, keputusan dibuat selepas mengambil kira tempoh lanjutan telah dilaksanakan sebagai mencukupi.

Katanya, JPJ juga menyediakan perkhidmatan secara dalam talian bagi memudahkan urusan pengguna.

“Pembaharuan LMM dan LKM digalakkan dibuat secara dalam talian dan hanya hadir ke premis sekiranya perlu,” katanya.

Sementara itu, Pos Malaysia memaklumkan janji temu boleh dibuat secara dalam talian melalui ciri Outlet Finder atau aplikasi mudah alih miliknya.

Terdapat peningkatan transaksi bagi perkhidmatan MyEG dan syarikat itu akan berusaha memastikan setiap transaksi dihantar kepada pelanggan sebelum 30 September.

Pengarah Eksekutif MyEG Datuk Raja Munir Shah Raja Mustapha berkata, pelanggan mempunyai masalah boleh segera menghubungi pihaknya untuk tindakan susulan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved