fbpx

Covid-19: Honda Malaysia dan HMSC sumbang hampir RM40,000 bantu masyarakat setempat

honda csr 02

HONDA Malaysia telah bekerjasama dengan Honda Malaysia Suppliers Club (HMSC) dalam menghulurkan bantuan kepada masyarakat setempat yang memerlukan serta terkesan oleh pandemik Covid-19.

Honda dan HMSC menyumbangkan hampir RM40,000 untuk barangan keperluan kepada enam rumah-rumah kebajikan di Melaka bagi mengurangkan beban dari pandemik dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Rumah-rumah kebajikan yang terlibat adalah rumah orang tua, pusat kebajikan dan rumah anak yatim. Pada masa yang sama, inisiatif ini memberikan peluang untuk Honda Malaysia dan HMSC mengeratkan hubungan mereka.

Pengarah Urusan dan CEO Honda Malaysia, Madoka Chujo berkata: “Kami faham situasi mereka dan percaya untuk menghadapi cabaran, kita mesti bergerak ke depan ‘Together As One’ dan bantu sesama kita sebolehnya.”

Enam pusat-pusat kebajikan yang dikenalpasti adalah Persatuan Kebajikan Kanak-Kanak Istimewa Dan Warga Emas Alor Gajah, Pertubuhan Kebajikan Warga Emas Dan Anak Yatim Victory, Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Harapan, Persatuan Kebajikan Sri Murni Insan Istimewa, Pertubuhan Kebajikan Bhagawan Sri Ramakrishna, dan Pusat Jagaan Pertubuhan Villa Harapan.

Serahan bantuan itu dibuat pada 26 dan 28 Julai 2021, untuk lebih 300 orang. Semua serahan juga dibuat mengikut SOP yang ketat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved