fbpx

Pemandu Honda City rempuh motosikal di lampu isyarat pandu dalam keadaan bogel

honda langgar motor thumb

SEMALAM tular video sebuah Honda City yang dipandu melulu dan merempuh sebuah motosikal yang sedang berhenti di lampur isyarat merah.

Video rakaman dashcam pengguna jalanraya berdekatan menunjukkan Honda City itu dipandu laju menyelit di antara kereta-kereta di dua lorong yang sedang berhenti sebelum merempuh seorang penunggang motosikal wanita hingga cedera parah.

Gambar oleh: Facebook

Menurut Harian Metro, pemandu tersebut telah melanggar 12 lampu isyarat, tiga sekatan jalan raya dan tiga kenderaan awam sebelum itu.

Polis mengambil masa lebih sejam mengejar kereta dipandu lelaki yang memandu dalam keadaan berbogel, sebelum ditahan di hadapan sebuah rumah di Kampung Batu 18, Kuala Berang, Terengganu.

Pemandu berusia 45 tahun itu dikatakan memecut kenderaannya menghala ke bandar Kuala Terengganu sebaik menyedari kenderaannya dikejar kereta peronda.

Dalam satu ciapan di Twitter, mangsa dikatakan mengalami beberapa kecederaan pada tubuh badan sehingga memerlukan bantuan pernafasan oksigen kerana sukar bernafas. Dia dikejarkan ke Hospital Hulu Selangor untuk rawatan.

Mengulas kejadian itu, Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, “Kes disiasat mengikut Seksyen 42 APJ 1987 kerana memandu secara berbahaya dan melulu.

“Semakan rekod mendapati lelaki terbabit menghidap masalah sakit mental iaitu Schizophrenia.

“Ujian air kencing, darah dan ujian saringan Covid-19 turut dilakukan dan keputusannya negatif Covid-19,” tambahnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved