fbpx

Hyundai Kona 1.6 Turbo N Line bakal tiba – Crossover kompak dengan 198hp dan 265Nm!

hyundai kona n thumb

SATU pesaing dalam segmen crossover kompak bakal tiba tak lama lagi, iaitu Hyundai Kona 1.6 Turbo N Line. Dengan 198hp dan 265Nm tork, ia akan menjadi crossover paling berkuasa dalam kelasnya di Malaysia.

Perkara ini diumumkan oleh Hyundai dalam satu kenyataan, bahawa Kona 1.6 Turbo dan 1.6 Turbo N Line akan dilancarkan, bakal menggoncang pasaran SUV segmen-B. Jaga-jaga Proton X50!

Kedua-dua model ini menggunakan enjin sama, bezanya varian N Line mendapat gaya dan prestasi tambahan berbanding model biasa.

Antara penambahannya adalah:

  • Kemasukan udara lebih besar dengan gril honeycomb
  • Kit badan lebih agresif dan sporti dengan skirt tepi dan diffuser
  • Rim 18-inci dan tayar premium

Enjin pada Kona 1.6 Turbo dan N Line ialah unit Smartstream G1.6 T-GDi 4-silinder yang dipadankan dengan kotak gear 7DCT yang merupakan dwi-klac generasi kedua Hyundai.

Bahagian dalaman N Line juga unik dengan kemasan kulit hitam disulami suede, serta tempat duduk dengan pendingin hawa dan pemanas untuk pemandu dan penumpang depan.

Terdapat juga jahitan merah di seluruh kabin, pedal besi, serta logo N pada tombol gear, roda stereng dan tempat duduk.

Hyundai Kona juga hadir dengan pakej keselamatan aktif dan bantuan pemanduan Smartsense. Ini merangkumi Autonomous Emergency Braking dengan Pedestrian Detection, Lane Centring Assist, Blind Spot Monitoring, Rear Cross Traffic Alert, Front Departure Alert dan Auto High Beam.

Tempahan untuk Hyundai Kona 1.6 Turbo dan N Line sudah dibuka, dan jika berminat, anda boleh terus pergi ke www.hyundai.com.my/clicktobuy/.

Nantikan laporan penuh kami selepas pelancaran rasmi nanti.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved