fbpx

Polis beri amaran elak parkir sesuka hati di Pusat Pemberian Vaksin

Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dijadikan sebagai Pusat Pemberian Vaksin (PPV)
Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dijadikan sebagai Pusat Pemberian Vaksin (PPV).

ORANG ramai mendapatkan suntikan vaksin di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur (PWTC) diminta untuk tidak meletak kenderaan sesuka hati sehingga menghalang trafik.

Amaran diberi pihak polis selepas terdapat individu berbuat demikian sehingga menyusahkan pengguna jalan raya lain.

Memetik kenyataan polis, mereka didapati bersalah akan dikenakan tindakan undang-undang termasuk saman.

Selain itu, pihak polis juga tidak tergagak-agak mengenakan tindakan tunda kenderaan jika terdapat keperluan berbuat demikian.

“Orang ramai yang hadir di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) AztraZeneca di PWTC dinasihati tidak meletakkan kenderaan sewenang-wenangnya sehingga menghalang lalu lintas.

“Sekiranya peraturan dan undang-undang tidak dipatuhi, tindakan saman atau tunda akan dilaksanakan,” memetik kenyataan di laman Facebook, Jabatan Siasatan Dan Penguatkuasaan Trafik PDRM.

Terdapat beberapa lokasi dijadikan sebagai PPV di sekitar lembah Kelang termasuk Universiti Malaya, Universiti Kebangsaan Malaysia dan Ideal Convention Centre Shah Alam.

Justeru, orang ramai dinasihati untuk mematuhi peraturan dengan tidak menghalang laluan trafik yang boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Bagaimanapun, jika anda kurang bernasib baik dan telah disaman, berikut antara kaedah pembayaran yang boleh dibuat:

Semak saman melalui MyEG

Antara perkhidmatan ditawarkan MyEG termasuk semak dan membayar saman. Anda Cuma perlu layari https://www.myeg.com.my/.

Terus ke kaunter bayaran trafik

Anda boleh terus ke kaunter bayaran trafik di lokasi berdekatan. Semakin cepat anda lunaskan bayaran saman, maka semakin ‘tenang’ hidup anda.

Gagal membayar saman bukan sahaja menambah ‘hutang’ anda dengan pihak berkuasa malah, boleh menjejaskan rekod sebagai pemandu.

Bayar saman melalui SSO-PDRM

Portal Sistem Semakan Online (SSO) disediakan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM). Anda cuma perlu melayari portal SSO di http://sso.rmp.gov.my/.

Demikian antara kaedah pembayaran saman yang boleh anda lakukan.

Jadilah rakyat Malaysia yang bertanggungjawab dengan tidak membebankan pengguna jalan raya lain atas sikap penting diri.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved