fbpx

Perodua beri sumbangan kepada Hospital Sungai Buloh

Perodua memberi sumbangan kepada Hospital Sungai Buloh pada semalam
Perodua memberi sumbangan kepada Hospital Sungai Buloh pada semalam.

PANDEMIK Covid-19 melanda negara menyaksikan banyak syarikat tampil membantu meringankan beban orang ramai khusus pihak hospital.

Antara syarikat memberi sumbangan termasuk Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd atau Perodua.

Semalam, Perodua memberi sumbangan peralatan perubatan bernilai lebih RM80,000 kepada Hospital Sungai Buloh.

Antara bekalan perubatan disumbangkan termasuk 5,000 pelindung muka, kerusi roda, kerusi tandas duduk dan papan pemindahan pesakit.

Selain itu, Perodua turut menyumbangkan rel katil pesakit, kerusi pemulihan, rangka bantu berjalan, tongkat dan meja miring.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Datuk Zainal Abidin Ahmad berkata, pihaknya akan terus komited memberi sumbangan kepada pihak memerlukan.

Jelasnya, ia merupakan salah satu tanggungjawab sosial yang perlu digalas Perodua.

“Perodua akan terus berkomunikasi dengan institusi awam utama bagi menentukan di mana sumbangan secara strategik boleh dilakukan untuk membantu negara.

“Perodua juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada wira dan wirawati negara yang berkhidmat untuk kita semua tanpa mengenal penat lelah,” katanya.

Terdahulu, Perodua turut menyumbangkan pelindung muka kepada sekolah, klinik, pejabat kerajaan, pihak berkuasa tempatan dan golongan penjaja.

Pada Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 1.0, Perodua juga telah menyumbangkan pelbagai keperluan termasuk tilam, bantal, dan kasut getah kepada Hospital Sungai Buloh.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved