fbpx

Ditahan polis kerana ikut ambulans terlalu rapat, warga maya puas hati

Insiden sebuah kenderaan ditahan polis kerana mengikuti ambulans terlalu rapat tular di media sosial
Insiden sebuah kenderaan ditahan polis kerana mengikuti ambulans terlalu rapat tular di media sosial.

TINDAKAN seorang pemandu yang sengaja mengikuti sebuah ambulans bagi memotong barisan mengundang padah selepas ditahan pihak polis.

Menerusi sebuah video tular di media sosial, kelihatan kenderaan itu mengikuti rapat sebuah ambulans di satu lokasi tidak diketahui.

Berang dengan tindakan terbabit, pemandu ambulans kemudian bertindak memaklumkan kepada kenderaan peronda polis yang kebetulan berada di situ menggunakan alat pembesar suara.

Sebaik mendengar aduan pemandu ambulans, kelihatan polis berkenaan mendekati kenderaan terbabit sebelum dipercayai menahannya untuk diambil tindakan undang-undang.

Rata-rata pengguna media sosial berang dengan sikap tidak bertanggungjawab pemandu yang mengambil kesempatan memotong barisan dengan mengikuti rapat ambulans berkenaan.

Jelas mereka tindakan itu bukan sahaja tidak menghormati pengguna jalan raya lain malah, menganggu aliran trafik.

Pada masa sama, pengguna media sosial turut berpuas hati dengan tindakan pantas polis walau hanya menerima aduan melalui pembesar suara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved