fbpx

Sasar jual enam ribu unit D-Max 2021, Isuzu kaji pikap berkuasa elektrik

Antara kelebihan terdapat pada Isuzu D-Max 2021 termasuk sistem 'sound proof' untuk keselesaan pemanduan
Antara kelebihan terdapat pada Isuzu D-Max 2021 termasuk sistem 'sound proof' demi keselesaan pemanduan.

SYARIKAT Isuzu tidak menolak bakal menghasilkan kenderaan pikap berkuasa elektrik.

Bagaimanapun, perkara itu masih dalam perancangan dan tidak akan direalisasikan dalam tempoh terdekat ini.

Pengarah Teknikal dan Ketua Jurutera Isuzu Chifumi Saito berkata, usaha menghasilkan kenderaan berkuasa elektrik masih dalam peringkat kajian selain mengambil kira permintaan pasaran.

“Isuzu mempunyai dua haluan yang sentiasa menjadi arah tuju ke arah penghasilan kenderaan.

“Pertama untuk menghasilkan kenderaan berkuasa diesel seperti mana permintaan dari pasaran antarabangsa juga tidak lupa di pasaran negara membangun misalnya ada permintaan trak pikap menggunakan kuasa kuasa elektrik.

“Isuzu tidak menolak wujud usaha memajukan industri automotif dengan teknologi kuasa diesel dan elektrik di masa depan,” katanya dalam satu sidang media pelancaran model trak pikap D-Max 2021 yang dilakukan secara maya, baru-baru ini.

Sementara itu, Saito menjelaskan Isuzu sentiasa menitikberatkan kelestarian alam sekitar dalam penghasilan produk mereka.

Sedar akan permintaan tinggi terhadap trak pikap menggunakan bahan bakar diesel, syarikat itu bagaimanapun tidak ketinggalan melakukan kajian bagi menjaga kelestarian alam sekitar.

Terdahulu, Saito memberi penerangan terperinci mengenai modul trak pikap terbaharu keluaran Isuzu, D-Max generasi ketiga.

Model yang juga dikenali sebagai D-Max 2021 menerima beberapa penambahbaikan terutama membabitkan kawalan pemanduan.

Menggunakan enjin diesel 1.9 dan 3.0 liter, D-Max 2021 mempunyai kuasa tujahan yang disifatkan sebagai antara terbaik dalam segmennya.

Selain itu, D-Max 2021 dilengkapi sistem keselamatan tinggi yang memenuhi tahap penarafan dan piawaian di pasaran eropah, asia dan Australia.

Antara ciri keselamatan terdapat pada D-Max 2021 termasuk tanda amaran jika kenderaan berada dalam keadaan bahaya.

Berdasarkan tren pengguna negara ini, Isuzu menjangkakan mampu mencapai sasaran jualan lebih 6,000 unit model D-Max baharu, tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved