fbpx

Isu langgar SOP Covid-19: KBS arah SIC tangguh semua kejohanan drag

Sebarang kejohanan atau program di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19
Sebarang kejohanan atau program di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Covid-19.

LITAR Antarabangsa Sepang (SIC) diarahkan menangguhkan sebarang kejohanan drag buat sementara waktu.

Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mengeluarkan arahan itu berikutan pelanggaran prosedur operasi standard (SOP) sewaktu kejohanan perlumbaan MUSC SIC Sepang Drag Cars Test & Tune 2021, Jumaat lalu.

Penangguhan berkuat kuasa sehingga KBS berpuas hati dengan penilaian semula dan penambahbaikan membabitkan protokol pengurusan venue di SIC.

Bagaimanapun, aktiviti sukan permotoran lain di SIC dibenarkan dan tertakluk kepada kebenaran KBS serta pihak berwajib.

Sementara itu, penganjur MUSC SIC Sepang Drag Cars Test & Tune 2021 iaitu MUSC Motorsports tidak dibenarkan menganjurkan sebarang kejohanan drag di SIC atau mana-mana litar sehingga diberi kebenaran oleh KBS dan pihak berwajib.

MUSC Motorsports sebelum ini dikenakan kompaun RM20,000 kerana gagal mengawal peserta melaksanakan penjarakan fizikal dan memastikan pengunjung program mematuhi SOP Covid-19.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved