fbpx

Kurang permintaan, BMW Motorrad tak cadang tambah model elektrik

bmw-motorrad-ce-02-ce-04-3

BMW merupakan antara pengeluar trenkuasa elektrik bagi kenderaan empat dan dua roda. 

BMW i8 antara kereta elektrik berprestasi tinggi terawal yang menembusi pasaran dunia sejak diperkenalkan sekitar 10 tahun lalu. 

Bagaimanapun, ketika kereta elektrik BMW berjaya mendapat tempat dikalangan pengguna serata dunia lain pula kisahnya bagi model dua roda. 

Ketika ini BMW menawarkan CE 02 dan CE 04 untuk pasaran global termasuk di Malaysia. Namun, kedua-duanya motosikal elektrik berkonsepkan skuter dan lebih memfokuskan ke arah penggunaan yang praktikal. 

Persoalannya, adakah BMW berminat untuk menghasilkan motosikal elektrik berprestasi tinggi seperti ditawarkan untuk segmen empat roda? Menurut Ketua Pegawai Eksekutif BMW Motorrad, Markus Flasch, jawapannya tidak. 

“Kami mendengar permintaan pelanggan kami dan meninjau pesaingan dalam pasaran motosikal elektrik.

“Selepas mengambil kira dua faktor ini kami mencapai keputusan bahawa tiada keperluan untuk kami menghasilkan motosikal elektrik berkuasa tinggi dalam tempoh dua hingga tiga tahun ini,” jelasnya. 

Ini bermakna, BMW CE 02 dan CE 04 akan kekal sebagai motosikal elektrik yang ditawarkan BMW Motorrad untuk pasaran global. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved