fbpx

MotoGP: Ducati Corse ikat Marc Marquez dengan kontrak dua tahun

marc-marquez-ducati-gresini-racing-mekanika-4

Lapan kali juara dunia, Marc Marquez akan menyertai pasukan kilang Ducati bermula musim 2025 selepas sah menandatangani kontrak dua tahun. 

Ducati Corse mengumumkan pelumba Sepanyol itu sebagai gandingan baharu Francesco Bagnaia pada Rabu. 

Penyertaan Marquez telah pun dijangka selepas pelumba Pramac Racing, Jorge Martin yang sebelum ini dikaitkan dengan perpindahan ke pasukan kilang Ducati telah pun mengikat kontrak bersama Aprilia Racing. 

“Saya sangat gembira kerana dapat menyarung warna merah di MotoGP musim depan. Saya cukup teruja sejak kali pertama menunggang jentera Desmosedici GP dan berjaya menyesuaikan diri dalam tempoh singkat. 

“Dari situ, saya tahu sasaran utama adalah meneruskan jalan ini dan berpindah ke pasukan yang menjadikan Francesco Bagnaia juara dunia bagi dua tahun berturut-turut,” ujar Marquez. 

Dalam pada itu, Marquez akan menggantikan Enea Bastianini yang akan menyertai pasukan Tech3 seperti disahkan pengurusnya, Carlo Pernat. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved