fbpx

Volkswagen California generasi ketujuh diperkenalkan – pintu gelongsor, bumbung pop-up kini standard

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 100

VOLKSWAGEN Commercial Vehicles secara rasminya memperkenalkan California generasi ketujuh untuk pasaran Eropah.

Ia dibina berasaskan Multivan versi long wheelbase dan akan ditawarkan dalam lima versi iaitu Beach, Beach Tour, Beach Camper, Coast dan Ocean apabila dilancarkan pada Jun depan.

Menurut Volkswagen, mereka telah mereka semula semua aspek California bagi menjadikan ia lebih luas, pintar, versatil dan lestari berbanding model terdahulu.

Sebagai contoh, van camper itu kini didatangkan secara standard dengan pintu gelongsor pada bahagian kiri dan kanan, serta bumbung pop-up.

Apabila bumbung tersebut ditutup, ruang dalaman mempunyai ketinggian 1,297 mm dan apabila ia dibuka, ketinggian bertambah kepada 2,108 mm.

Pelanggan juga boleh mendapatkan sengkuap (awning) yang boleh dipasang pada sebelah kiri dan kanan kenderaan sebagai perlindungan daripada cahaya matahari atau hujan.

Di dalam, kerusi belakang jenis bangku telah digantikan dengan tempat duduk individu yang boleh ditanggalkan. Ini membolehkan pelanggan menyimpan basikal mereka di dalam van.

Jangan risau kerana seperti kerusi sebelum ini, tempat duduk berkenaan boleh dibaringkan untuk dijadikan sebagai katil.

Tidak cukup dengan itu, setiap tempat duduk termasuk pemandu dan penumpang hadapan didatangkan dengan laci sendiri yang praktikal. Beberapa port pengecas USB-C 45 watt turut dipasang di dalam ruang kabin.

Versi Beach Camper dilengkapi dengan dapur mini dengan dua laci untuk menyimpan tong gas dan perkakasan, sementara Coast dan Ocean mempunyai dapur yang lebih fleksibel, berserta peti sejuk.

California dibina di atas platform MQB dan akan ditawarkan dengan beberapa pilihan enjin termasuk TDI empat silinder dengan 150 PS dan TSI empat silinder dengan 204 PS, kedua-duany pacuan roda hadapan.

Selain itu, ia juga boleh didapati dengan trenkuasa hibrid plug-in eHybrid dengan pacuan 4Motion yang menawarkan kuasa keseluruhan sebanyak 245 PS.

Sistem bantuan pemandu seperti Travel Assist turut disertakan bagi memberikan pengalaman pemanduan jarak jauh yang lebih selamat dan selesa.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved