fbpx

MotoGP: Lin Jarvis tinggalkan Yamaha 

lin-jarvis-yamaha-motogp-1

Pengendali pasukan Yamaha di Kejuaraan Dunia MotoGP, Lin Jarvis akan meninggalkan pasukan itu pada penghujung musim ini. 

Memetik laporan Autosport, Jarvis akan bersara pada hujung musim 2024 sekaligus menamatkan karier 25 tahun selaku Pengarah Urusan Yamaha Motor Racing. 

Difahamkan, Jarvis memberitahu Autosport bahawa punca utama dia mahu bersara adalah kepenatan mengembara ke serata dunia bagi Kejuaraan Dunia MotoGP. Musim ini sahaja, Jarvis akan terbang ke 21 destinasi berbeza termasuk ke Litar Antarabangsa Sepang sempena MotoGP Malaysia. 

Walaupun berita ini mengejutkan apatah lagi Yamaha baru sahaja mengikat pelumba tonggak, Fabio Quartararo untuk tempoh dua tahun lagi namun Yamaha dijangka mencari pengganti sesuai untuk meneruskan cabaran pasukan itu di MotoGP. 

Menurut Autosport, Yamaha berkenan melantik Paolo Pavessio yang ketika ini menggalas tugas Pengarah Pemasaran Yamaha Motor Racing. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved